Samen meters maken
Groeipartner van Le Champion
- Year
- 2024 - nu
- Client
- Le Champion
Samen meters maken op een nieuwe groeistrategie. Als Digital Commerce Partner van Le Champion bouwen we aan een fan-driven eco-systeem dat bijdraagt aan een versterkte merkidentiteit én meetbare conversie naar deelnemers, members en samenwerkingen met partners.

In beweging komen gaat om meer dan alleen de kilometers. Het begint bij het bepalen van een doel en de uitdaging aan gaan Of je nu eerste, meer of snellere meters wil maken.
Meer dan 250.000 deelnemers per jaar
Le Champion is een van de grootste organisatoren van sportevenementen in Nederland en organiseert bekende evenementen zoals de NN Dam tot Damloop, de TCS Amsterdam Marathon en NN Egmond Halve Marathon. Le Champion wordt van oudsher gevoed door haar leden, maar heeft nu te maken met een veranderend landschap. Hoe kunnen we, in een tijdperk waarin ledenorganisaties onder druk staan, sporters die grotendeels individueel sporten aan ons binden? En in welke vorm kunnen we blijvende verbindingen creëren?

De persoonlijke gids voor iedere deelnemer die hen stap voor stap begeleidt naar de start- en finish van onze evenementen.
Guided by le Champion
Samen met onze partner Born05, ontwikkelden we de strategie en het concept voor een nieuwe propositie die mensen op een andere manier aantrekt en verbindt - het startschot voor de transformatie van Le Champion van een ledenclub naar een dienstverlener.
Guided is een servicepropositie die zich richt op het bieden van toegevoegde waarde aan individuele atleten - hen helpen het beste uit zichzelf te halen en ervoor zorgen dat ze zo goed mogelijk voorbereid aan de start van onze evenementen verschijnen. Het biedt daarnaast aan partners commerciele kansen door waardevolle content toe te voegen.
eCommerce eco-systeem
Om de beoogde groei te realiseren en een katalysator als Guided optimaal te laten functioneren hebben we onderliggend gewerkt aan toekomstbestendig ecosysteem. Zo hebben we in samenwerking met CM.com en Fanalists een vernieuwde set-up van het IT-landschap neergezet om deelnemers en leden van Le Champion een betere en persoonlijkere ervaring te kunnen bieden.
- 30 +
- Events
- 250 k+
- Deelnemers per jaar
- 15 k+
- Members
Stap voor stap naar de start en trots over de finish
Full-funnel approach
We maken meters in de volledige funnel. Naast 1 op 1 contact met deelnemers en leden, werken we in samenwerking met Valantic aan een doelgerichte digital media strategie waarmee het hele jaar door de verschillende evenementen, speciale acties en het membership van Le Champion onder de aandacht brengen bij het fanpotentieel in de markt.