The past, present and future of Formula 1
F1 The Exhibition Amsterdam 2025
- Year
- 2025
- Client
- F1 The Exhibition
De grootste F1 tentoonstelling ter wereld is te bezichten in Nederland. Vanaf 17 april zijn de deuren van de F1 Exhibition in de Kromhouthal Amsterdam geopend. In samenwerking met Friendly Fire zijn we als Digital Commerce partner verantwoordelijk voor de promotie, marketing en communicatie van deze internationaal geprezen tentoonstelling.

Formula 1 is meer dan alleen Max Verstappen
Reis door de wereld van Formula 1
Het uitgebrande wrak van Romain Grosjean in een glazen vitrine geeft aan bezoekers van The Formula 1 Exhibition de essentie van de aantrekkingskracht van F1 aan. Onder de glamour van de sport schuilt een onheilspellend gevaar. De tentoonstelling, die loopt van 17 april tot 27 juli, brengt de risico’s, de intriges, de innovaties en de hoge moeilijkheidsgraad samen in een interactieve expositie.

Het F1 fan potentieel
Om het volledige fan potentieel voor deze tentoonstelling te ontsluiten hebben we via marktanalyse en F1-insights high profile doelgroepen gedefinieerd en gebruikt in onze full-funnel aanpak. Om de content lokaal en op de doelgroepen relevant te maken, hebben we o.a. de samenwerking met een drietal ambassadeurs opgezocht.
Zo verkenden we de tentoonstelling in Londen met F1-liefhebbers Jay-Jay Boske, Shelly Sterk en Robert Doornbos. Doornbos werd ook als officiële exhibition ambassadeur nadrukkelijk verbonden aan de tentoonstelling.
- 42 K
- Waitlist sign-ups
- 65.9 .9%
- Waitlist conversion rate
- 80 M
- Launch media reach
Speciale B2B-campagne
Nieuw in de global aanpak voor de exhibition is de inzet van een specifieke B2B-campagne, via LinkedIn, om het zakelijke aanbod van de tentoonstelling onder de aandacht te brengen. Parallel aan de reguliere sales zijn we full-funnel verantwoordelijk voor content en conversie.
EXCLUSIEVE VIP- EN MEDIA OPENING
Lights-out: The Grand Opening
Op 15 april vond de officiële en exclusieve lancering van de F1 Exhibition in Nederland plaats in de Kromhouthal in Amsterdam – twee dagen voordat de tentoonstelling haar deuren opent voor het grote publiek. We ontvingen media en bekende namen uit de racewereld op de rode loper voor een exclusieve preview van deze tentoonstelling.
