Dive into the sea of orange
Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix
- Year
- 2019 - nu
- Client
- Dutch Grand Prix
De afgelopen vijf jaar is Zandvoort veranderd in een oranje zee. De terugkeer van de Dutch Grand Prix – na 36 jaar – heeft meer dan een miljoen fans de kans gegeven om het ultieme racespektakel van dichtbij mee te maken, tijdens de thuisrace van viervoudig wereldkampioen Max Verstappen.

An experience like no other
More than a Race
verwijst naar de rijke historie en vormt tegelijkertijd de brug naar de toekomst. Het primaire doel van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix was om het raceweekend te transformeren tot The Ultimate Race Festival, een viering van zowel autosport als de Nederlandse cultuur. Door gebruik te maken van het iconische circuit van Zandvoort, de gepassioneerde fans en lokale held Max Verstappen, wilden we een evenement creëren dat zowel racefans als festivalliefhebbers aansprak. Dit werd al snel de nieuwe standaard in de Formule 1, wat in 2023 resulteerde in de titel Promotor of the Year.

Een nieuwe benchmark in de wereld van Formula 1
SportVibes, TIG & Circuit Zandvoort
De organisatie van de Dutch Grand Prix is een samenwerking tussen drie partijen. Samen met onze vrienden van SportVibes, TIG Sports en Circuit Zandvoort vormen wij de DutchGP-organisatie en zijn we betrokken bij elk aspect van de operatie, met als doel een onvergetelijke ervaring te leveren voor fans van over de hele wereld.
- 305 K
- Bezoekers
- 3 m+
- TV audience
- 1300 +
- Vrijwilligers
"Being with all the fans makes the win feel even more special”- Max Verstappen
De werelden van sport & entertainment samenbrengen
Door een spektakel op de grid te creëren, voegen we een extra laag van spanning en anticipatie toe vlak voordat de lichten doven en de race van start gaat. Een speciaal voor dit evenement gecreëerde show die de essentie van racen omarmt en de fans actief betrekt, zodat zij deel uitmaken van de totale beleving.
Een nieuwe standaard voor F1 Fridays. Met een innovatief concept op vrijdag openen we de wereld van de Formule 1 voor gezinnen en fans met een kleiner budget. Dit geeft hen de kans om te ervaren hoe het is om deel uit te maken van de F1-wereld. Door in te spelen op de fan van de toekomst resulteerde dit in iets unieks binnen de Formule 1: een volledig uitverkochte vrijdag.