Case

Dive into the sea of orange

Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix

Year
2019 - nu
Client
Dutch Grand Prix
Services
Strategie & Concept
Full-funnel Marketing

De afgelopen vijf jaar is Zandvoort veranderd in een oranje zee. De terugkeer van de Dutch Grand Prix – na 36 jaar – heeft meer dan een miljoen fans de kans gegeven om het ultieme racespektakel van dichtbij mee te maken, tijdens de thuisrace van viervoudig wereldkampioen Max Verstappen.

DGP Case 03

An experience like no other

More than a Race

verwijst naar de rijke historie en vormt tegelijkertijd de brug naar de toekomst. Het primaire doel van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix was om het raceweekend te transformeren tot The Ultimate Race Festival, een viering van zowel autosport als de Nederlandse cultuur. Door gebruik te maken van het iconische circuit van Zandvoort, de gepassioneerde fans en lokale held Max Verstappen, wilden we een evenement creëren dat zowel racefans als festivalliefhebbers aansprak. Dit werd al snel de nieuwe standaard in de Formule 1, wat in 2023 resulteerde in de titel Promotor of the Year.

DGP Case 01

Een nieuwe benchmark in de wereld van Formula 1

SportVibes, TIG & Circuit Zandvoort

De organisatie van de Dutch Grand Prix is een samenwerking tussen drie partijen. Samen met onze vrienden van SportVibes, TIG Sports en Circuit Zandvoort vormen wij de DutchGP-organisatie en zijn we betrokken bij elk aspect van de operatie, met als doel een onvergetelijke ervaring te leveren voor fans van over de hele wereld.

305 K
Bezoekers
3 m+
TV audience
1300 +
Vrijwilligers

"Being with all the fans makes the win feel even more special”- Max Verstappen

De werelden van sport & entertainment samenbrengen

Door een spektakel op de grid te creëren, voegen we een extra laag van spanning en anticipatie toe vlak voordat de lichten doven en de race van start gaat. Een speciaal voor dit evenement gecreëerde show die de essentie van racen omarmt en de fans actief betrekt, zodat zij deel uitmaken van de totale beleving.

Een nieuwe standaard voor F1 Fridays. Met een innovatief concept op vrijdag openen we de wereld van de Formule 1 voor gezinnen en fans met een kleiner budget. Dit geeft hen de kans om te ervaren hoe het is om deel uit te maken van de F1-wereld. Door in te spelen op de fan van de toekomst resulteerde dit in iets unieks binnen de Formule 1: een volledig uitverkochte vrijdag.

Other cases

Dive into our work

View all
BEAT Case 04
BEAT Cycling Club
SAIL Case 06
SAIL AMSTERDAM
HGP Case 10
Circuit Zandvoort

Our agency & partners

We are Track Record, the digital commerce agency in sports and entertainment. We operate within a strong network of highly experienced and specialized partners. Depending on the challenge, we collaborate with experts in areas such as digital branding, digital advertising, and data technology to deliver the best possible results.

Want to improve your track record?
Get in touch!

Want to join our team?

We are always looking for new talent.

Track Record Agency B.V.

Track Record

Buitenwatersloot 333
2614 GS Delft

KvK 94222932
BTW NL866683276B01